SUOMALAINEN SAUNA

Tänä viikonloppuna olin ehkä maailman onnellisin ihminen! Mun hostperhe antoi mulle myöhäisenä joululahjana private wellness -lahjakortin meidän kylässä sijaitsevaan, öö, mikähän tuo nyt on suomeksi, joku hyvinvointijuttu? Kuitenki, siis vähän niinkuin spa, mut ei kuitenkaan. Eli siellä oli siis mm. uima-allas, hot tub, infrapunasauna ja SUOMALAINEN SAUNA! Siis mun reaktio ko saunassa oli Harvian kiuas ja lämpömittarit ja kaikki, ai jumpe, olin ikionnellinen!! Tuo lahjakortti oikeutti siis 2,5 tunnin private wellnessiin kahdelle ja ai että oli luksusta. Otin seuraksi sinne Luizan ja naurettiin etukäteen et nyt on totuudenhetki, miten brasilialainen selviää suomalaisessa saunassa. Eikä kyllä näyttäny olevan mitenkään tuskallinen kokemus, ko totesi vain et lämpötila 80 asteisessa saunassa tuntuu samalta kuin lämpötila luokkahuoneessa Porto Alegressa.

Saunan jälkeen suunnattiin Brysseliin. Meidän oli tarkoitus tavata muutama muu vaihtari mukaanlukien Brysselissä asuva vaihtari, joka oli Flanderissa trimestervaihdossa, ja joka lähtee tällä viikolla Australiaan puoleksi vuodeksi! Vietettiin siis hänelle tavallaan läksiäisiä siinä, ja päästiin myös näkemään vähän pääkaupungin menoa vähän normaalia myöhempään. Saatiin kans olla yötä hänen tykönä, koska yksi YFU-vapaaehtoinen tuli sinne yöksi vahtimaan meitä. Tää on näitä juttuja mihin pitää totutella vaihtovuoden aikana: meidän organisaatio ei salli meidän olla yötä missään, missä ei ole vähintään 26-vuotiasta aikuista valvomassa. Täysin ymmärrettävä sääntö sinänsä, mutta vähän huvittava silti aina aika ajoin. Mut nyt saatiin kuitenki viettää tosi kiva ilta kivalla porukalla, eikä tarvinnut stressata junista illalla.

Nyt mulla on vielä pari viikkoa normaalisti koulua, ja helmikuussa me lähdetään mun luokan kanssa kahdeksi viikoksi Espanjaan! Meillä on siis työharjoittelu siellä, ja se reissu on täysin ilmainen mulle ja muille sinne lähteville. Tää on mun käsittääkseni osa Erasmus-ohjelmaa ja pakollinen mun luokkalaisille, mut eipä tää mua nyt haittaakkaan. Pääsen käymään kans Barcelonassa saman reissun aikana, ja ootan tuota reissua kyllä tosi innolla!

Voisin yrittää taas kirjoitella vähän useammin, mutta aina ko on luppoaikaa tulee tehtyä kaikkea muuta. Mut Suomeen sellasia terveisiä et mulla on kaikki hyvin, vaikken ihan hirveän useasti muistakkaan soitella.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

PAASVAKANTIE

(melkein) KUUKAUSI

LÄKSIÄISET, LÄHTÖ ja ensimmäiset päivät Belgiassa