Perhe- ja sijoitustiedot!

Ei ole paljoa tullut kirjoiteltua viime aikoina, kun koulu on pitänyt kiireisenä. Tammikuu tuntui kuluvan tosi hitaasti, helmikuu tuntui menevän kuin sumussa ja maaliskuukin oli ja meni. Nyt koeviikon jälkeen on aikaa istua vähän pidemmäksi aikaa ja kertoa kuulumisia. 

Eli mulla on perhe! Helmikuun alussa sain sähköpostia YFU-ohjelmakoordinaattorilta otsikolla "Isäntäperheesi tiedot". Helmikuussa!! Ja kaikki oli taas varotellut että menee ainakin pitkälle kevääseen ennen kuin perhetietoja tulee. Mutta niinpäs vaan mulla on perhe, ja oi että mie olin helpottunu ko sen sähköpostin silloin avasin!

Laitoin perheelle sähköpostia heti, kun sain yhteystiedot.  Kiitin heitä siinä viestissä ja kyselin paljon kaikkea ja olin niin innoissani siitä, että hyvä kun osasin englanniksi siihen kaiken tarvittavan kirjoittaakaan. Mun perheessä on siis hostvanhemmat ja lisäksi 12-vuotias sisko ja 9-vuotias veli. Perhe on käsittääkseni melko paljon tekemisissä myös hostäidin vanhempien ja hänen siskon perheen kanssa. Perheessä on tällä hetkellä chileläinen YFU-vaihtari, mutta en ole vielä hänen kanssa jutellut. 

Tulen siis asumaan pienessä Geetbets-nimisessä kunnassa Flanderin Brabantin provinssissa. Geetbets sijaitsee siis provinssin itäisimmässä osassa. Sain perheeltä kuvia talosta ja mulla tulee (onneksi) olemaan oma huone siellä! Se missä tuun asumaan on pienempi kylä tuossa kunnassa, eli mihinkään suurkaupunkiin ei todellakaan olla menossa. Lapissa asuvana ei kyllä tunnu nuo Keski-Euroopan välimatkat vielä missään.. 

Koulusta mulla ei vielä ole tietoa, siitä kerrotaan sitten kun koulupaikka on varmistunut. Mun isäntäperhe kuitenkin kävi mun (todennäköisellä) tulevalla koululla yhtenä avoimien ovien päivänä kyselemässä vähän juttuja mua varten. Siellä oli kuulemma ollut jo yksi opettaja, joka oli oikein innokas saamaan vaihtarin luokallensa! Kaikki riippuu kuulemma kuitenkin mun omasta opiskelumotivaatiosta. 

Enää vajaa pari kuukautta koulua jäljellä ja ennen sitä on vielä YFU:n lähtövalmennus Virroilla edessä, siitä varmaan kirjoittelen seuraavaksi. 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

PAASVAKANTIE

(melkein) KUUKAUSI

LÄKSIÄISET, LÄHTÖ ja ensimmäiset päivät Belgiassa